jävla-skit-dag!

Jag började skriva lite om Dalaresan jag kom hem från igår, men så hängde sig datorn, så nu vågar jag mig inte på några bilder eller nåt, och jag känner inte för att skriva om något trevligt heller!

Hela den här dagen är bara fel, men min spis är det som är mest fel!!
Jag köpte billig köttfärs och lite grönsaker, och bestämde mig för att laga lite matlådor så att jag inte lever på fil och knäckebröd i all oändlighet.
När jag satte igång märkte jag att det inte bara är normal-jobbigt att laga mat här;
det är super-jobbigt, eftersom jag inte har mina köksgrejer.
Nu är det nära att jag går och köper en helt ny uppsätting köksgeråd. Jag tänkte att jag skulle klara mig några veckor, nu är det bara en vecka kvar, men jag lovar och svär att jag inte tänker laga mat igen förrän då!

Ugnen fungerar iallafall som den ska.
Jag rostade pumpa och zucchini, vilket funkar utmärkt i långpanna.
Men sedan tänkte jag steka lök och köttfärs. I en alldeles för stor stekpanna för någon av plattorna, men trots allt en stekpanna. Jag vet att ugn-kokplattor som jag har inte fungerar om man har allt på samtidigt, men ugn + en platta går utmärkt, så jag satte på den största plattan, som åtminstone är hälften så stor som stekpannan.
Men tyvärr, tyvärr...
Det var bara den lilla plattan som blev varm! Jag kontrollerade ett antal gånger att vredet till stora plattan stod på 3, och det till lilla plattan på 0. Ändå var det den lilla plattan jag brände mig på, medan den stora inte ens blev ljummen. Man skulle ju kunna tro att de bara är felmärkta, men jag råkar veta att vredet till den lilla plattan går till just lilla plattan!
Det går alltså ganska lång tid, jag blir trött och hungrig, vilket innebär att jag är på uselt humör. Tappar saker, skvätter lök på golvet och sprider disk omkring mig.
Men något måste jag göra med köttfärsen, så när grönsakerna är klara häller jag över dem på en tallrik, lägger köttfärs-klumpen mitt i långpannan, plattar ut den lite, och skjuts in i ugnen.

Sedan tar jag en skål med fil och sätter mig framför TVn och tycker synd om mig själv.

Men, men, nu har jag iallafall mat färdig till imorgon.
Svampiga grönsaker, en konstig köttfärs-pannkaka samt pumpa-puré. Det smakar säkert ok, men nu blir jag trött bara av att tänka på det.
Så jag stänger dörren till köket och låter disken vara.
I morgon får jag ta itu med intorkad skit, men då har jag åtminstone maten färdig.
Mat som troligtvis kommer ätas kall eftersom jag varken har micro eller någon ugnsform.
Mat som får räcka en vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0